I. Zakup autobusów zeroemisyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą do ładowania - Etap III
Program Operacyjny:
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
Wsparcie bezzwrotne z planu rozwojowego w ramach Inwestycji G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Ostateczny Odbiorca Wsparcia/Realizator projektu
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o.
Dane finansowe:
Koszt całkowity: 88 437 000 zł brutto
Wydatki kwalifikowalne: 71 900 000 zł netto
Kwota dofinansowania: 68 450 000 zł (95,2%)
Źródło finansowania: Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności, Wkład własny MZK w Toruniu Sp. z o.o.
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
31 października 2024 r.
Termin realizacji:
17.04.2023 r. - 30.06.2026 r.
Opis projektu:
Przedmiotem inwestycji jest zakup 25 elektrycznych autobusów, dostawa i montaż 26 punktów wolnego ładowania typu plug-in oraz trzech punktów ładowania pantografowego o mocy 400 kW każdy wraz z infrastrukturą zasilającą.
Głównym celem przedsięwzięcia jest ograniczenie emisji niskiej, czyli emisji pyłów i szkodliwych gazów na wysokości do 40 m, a także redukcja hałasu komunikacyjnego.
Ponadto intensywny rozwój mieszkalnictwa powoduje, że ciągle rośnie zapotrzebowanie na komunikację autobusową wśród mieszkańców Torunia. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności komunikacji miejskiej jako czystego, bezpiecznego i efektywnego środka transportu.
#KorzyściDlaCiebie
#NextGenerationEU
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
II. Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II
Program Operacyjny:
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”
Działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”
Beneficjent Projektu:
Gmina Miasta Toruń
Podmiot upoważniony/Realizator Projektu:
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o.
Dane finansowe:
Wartość Projektu: 459 836 062,84 zł brutto
Koszty kwalifikowalne: 357 760 199,72 zł netto
Kwota dofinansowania: 260 909 352,65 zł
Źródło finansowania: Fundusz Spójności
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
3 sierpnia 2017 r.
Termin realizacji:
28.05.2015 r. - 31.12.2023 r. (zgodnie z umową o dofinansowanie)
2018 - lipiec 2023 - roboty budowlane
Opis projektu:
Celem przedsięwzięcia było usprawnienie miejskiej komunikacji zbiorowej oraz zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego i w efekcie zwiększenie udziału korzystających z niej osób. Jego realizacja przyczynia się do zmniejszenia zatłoczenia motoryzacyjnego w mieście, poprawy płynności ruchu i ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.
W ramach inwestycji wykonane zostały następujące zadania::
• Zadanie 1: Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą do pętli przy ul. Heweliusza - Etap I i II;
• Zadanie 2: Modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Bydgoskiej;
• Zadanie 3: Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5 od Pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego;
• Zadanie 4: Modernizacja torowiska tramwajowego na trasie linii nr 2 na odcinku od Pl. Niepodległości do ul. Reja;
• Zadanie 5: Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku od ronda bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej;
• Zadanie 6: Zakup taboru tramwajowego niskopodłogowego (5 szt.);
• Zadanie 7: Zakup pojazdów technicznych;
• Zadanie 8: Zakup autobusów niskoemisyjnych (6 autobusów elektrycznych i 14 autobusów hybrydowych).
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
III. Dostawa i montaż stacjonarnych automatów biletowych
Program Operacyjny:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 3 „Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie”
Działanie 3.4 „Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych”
Beneficjent projektu/Realizator projektu:
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o.
Dane finansowe:
Koszt całkowity 514 699,70 zł brutto
Wydatki kwalifikowalne: 419 384,94 zł
Kwota dofinansowania: 356 477,19 (85% od wydatków kwalifikowalnych)
Wkład własny Beneficjenta: 158 222,51 zł
Źródło finansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
30.08.2023 r.
Termin realizacji:
10.03.2023 r. - 29.12.2023 r.
Opis projektu:
Celem projektu było zwiększenie dostępności do publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Miasta Toruń oraz gmin ościennych obsługiwanych przez MZK w Toruniu sp. z o.o. W ramach projektu zamontowano 4 biletomaty stacjonarne, w następujących lokalizacjach:
- przystanek tramwajowy Targowisko, peron zachodni w kierunku centrum;
- przystanek tramwajowy Żwirki i Wigury, peron wschodni;
- przystanek tramwajowo-autobusowy Hubego, peron północny;
- przystanek tramwajowo-autobusowy Koniuchy, peron środkowy.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
IV. Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo – autobusowego w Toruniu – BiT-City II
Program Operacyjny:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 3 "Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie"
Działanie 3.5 "Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT"
Poddziałanie 3.5.2 "Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych w ramach ZIT"
Beneficjent Projektu:
Gmina Miasta Toruń
Podmiot upoważniony/Realizator Projektu:
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o.
Dane finansowe:
Koszt całkowity Projektu: 70 902 691,40 zł
Wydatki kwalifikowalne: 56 149 444,85 zł
Kwota dofinansowania: 44 115 185,10 zł (78,57%)
Źródło finansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
30 czerwca 2017 r.
Termin realizacji:
1.06.2015 r. - 31.07.2022 r. (zgodnie z umową o dofinansowanie)
2019 - 2021 - roboty budowlane
Opis projektu:
Inwestycja objęła przebudowę istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga, a także budowę nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W al. św. Jana Pawła II wybudowano nowoczesny węzeł przesiadkowy integrujący transport autobusowy z tramwajowym. Przeprowadzona została również kompleksowa przebudowa układu drogowego w obrębie torowisk.
Zakres rzeczowy projektu objął:
• przebudowę układu torowo – drogowego w ul. Chopina od skrzyżowania al. 500-lecia Torunia do skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II;
• przebudowę układu drogowego al. św. Jana Pawła II od zjazdu z mostu drogowego do Placu Niepodległości;
• budowę węzła tramwajowo – autobusowego w al. św. Jana Pawła II wraz z pasem dla transportu zbiorowego;
• przebudowę układu drogowego ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności;
• budowę pasa tramwajowo – autobusowego w osi ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności;
• przebudowę układu drogowo-torowego na pl. Niepodległości oraz krótkich odcinków torowiska w ul. Kraszewskiego oraz w ul. Czerwona Droga;
• budowę łącznika torowego w al. św. Jana Pawła II od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości;
• przebudowę istniejącej sieci trakcyjnej wzdłuż modernizowanego torowiska w ul. Chopina, św. Jana Pawła II, ul. Wały gen. Sikorskiego, ul. Kraszewskiego oraz Czerwona Droga;
• budowę nowej sieci trakcyjnej w al. św. Jana Pawła II na odcinku od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości;
• budowę oświetlenia ulicznego;
• budowę/przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko;
• przebudowę istniejących sygnalizacji świetlnych oraz budowę sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przez tramwaj na wszystkich przejazdach tramwajowych i przejściach przez torowisko;
• przebudowę sieci i przyłączy wodnokanalizacyjnych, gazowych, ciepłowniczych, elektroenergetycznych oraz teletechnicznych;
• przebudowę i zabezpieczenie kanału „B” Strugi Toruńskiej;
• nowe liczne nasadzenia zieleni (drzew, krzewów, trwa ozdobnych) odpornych na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz zielony przystanek w al. św. Jana Pawła II.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.